Bon vespre a tothom!
Fa dies que volia publicar aquesta entrada, però no he tingut temps! Entre l'escola, el postgrau i que estic començant a preparar oposicions, no tinc gairebé temps per res! Però aquí esteim amb un nou material per treballar amb els nostres alumnes. ;-)
A l'escola hi ha molts infants amb manca de vocabulari, tant en castellà com en català, així que l'eix de la intervenció és augmentar el seu vocabulari bàsic i millorar la seva expresió oral i escrita. Entre altres activitats que feim a classe, he preparat aquest material amb la intenció de treballar el vocabulari tant a intantil (als tallers d'estimulació del llenguatge) com a primària. Com veureu, hi ha diferents activitats. Ara us ensenyo què podem fer:
ANOMENAR ELS DIFERENTS ELEMENTS
A les dues primeres pàgines trobareu les diferents disfresses en pictogrames. L'activitat consisteix en demanar als infants que diguin de quina disfressa es tracta. Si no la saben, es diu i es demana que ho repeteixin. Ho poden fer tots els cursos, en funció del seu nivell.
RELACIONAR LA DISFRESSA AMB EL SEU NOM
"MEMORIS"
Si imprimiu les quatre primeres pàgines dues vegades, podreu preparar un memori amb les difresses (us recomano ampliar fins un DIN A-3, o queden els dibuixos molt petits). També podeu jugar al memori amb els dibuixos i les paraules. En funció de la opció que trieu, ho podreu usar a infantil o a primària.
ESCRIURE DE QUÈ VA DISFRESSAT CADA UN
Escrivim i ens autocorregim |
ENDEVINAR DE QUÈ VA DISFRESSAT CADA INFANT
A les pàgines 7 i 8 hi ha una activitat on els infants han d'endevinar de què va disfressat algú a partir d'unes imatges. Està pensant per llegir i escriure però també es pot fer mostrant els dibuixos i demanant als alumnes més petits que diguin de què es tracta i/o agafin el dibuix que toca.
ACTIVITATS DE CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA
A les següents pàgines hi ha diferents dues activitats per a treballar la consciència fonològica. A la primera han de posar tants gomets com síl·labes té una paraula i a la segona, han de classificar segons el nombre de síl·labes. Teniu en petit els dibuixos per retallar i aferrar. Hi ha dos dibuixos que sobren. Ho he fet a posta, tenen més de tres síl·labes i es tracta de que els alumnes "piquin".
DESCRIVIM I DIBUIXAM LA NOSTRA DISFRESSA
La darrera activitat és per treballar el vocabulari i l'expressió escrita. Es tracta de que el infants dibuixin la seva disfressa i després expliquin què necessiten per fer-la. Imaginació al poder! ;-)
"BONUS TRACK"
Per acabar i per a treballar amb els més petits us enllaço tres recursos més. Per una banda, un power point fet per jo per a endevinar de què pot anar disfressat algú a partir de diferents objectes. Per altra banda un altre power point fet per n'Eugenia Romero per a indicar quin objecte necessitam per a disfressar-nos i per acabar, una cançó que m'ha encantat per a treballar amb els més petits!
Esper que us agradi!
Esper que us agradi!
P.D. Per acabar, demanar disculpes. En ocasions escric molt aviat i a les entrades i ha alguna falta d'ortografia. Suposo que és normal, però algunes persones s'han queixat. Entenc que no és admissibles que una mestra faci faltes d'ortografia però insisteixo que no és la meva intenció. Publico tot el material als vespres, quan ja estic cansada. Ho faig perquè m'agrada i ningú m'obliga però crec no importa enviar-me a la foguera per això.
No hay comentarios :
Publicar un comentario