Vocabulari: l'escola

17 mar 2015

Hola!

Sí, val, ja ho sé, fa mil que no publico una entrada i sembla que la idea de publicar dos cops per setmana no està funcionant gaire bé... La veritat és que no tinc gaire temps, entre la feina, elmàster i les meves sortides IODA acabo el temps lliure ben aviat!

Avui us presento tot un recull de material que he preparat per a treballar a l'escola. En el centre en que estic treballant ara hi ha un grup de nouvinguts que no parla gens de català, així que reben dues sessions de suport en petit grup per a treballar el vocabulari. En un principi sols havia de treballar uns quadernets ja preparats però m'adono de que no són suficients, així que he prepat el materials que us ensenyo a continuació:

Fitxes amb el vocabulari bàsic de l'escola
En el pdf trobareu tot el vocabulari que he treballat en aquesta primera unitat. Està preparat per imprimir i plastificar. Jo he jugat a relacionar l'objecte amb la paraula, a endevinar l'objecte amagat, a classificar per colors... ha donat molt de joc i em serviran de segur per a treballar a altres escoles. Podeu veure el material aquí:

Un dels aspectes que també treballam són els articles i els plurals, per això també trobareu unes targetes per classificar els objectes en masculí i femení. El singular i el plural ho hem treballat directament a la pissarra.

https://www.dropbox.com/s/jsewg0avfeqy90q/VOCABULARI%20ESCOLA.pdf?dl=0

Les accions
Una vegada treballat el vocabulari (noms d'objectes) hem passat a treballar les diferents accions: retallar, escriure, llegir, aferrar... i d'aquesta manera relacionar els objectes amb les accions: "retallam amb les tisores, escrivim amb el llapis...

https://www.dropbox.com/s/4zg6pfvi7jnzy7u/Accions%20escola.pdf?dl=0
  
Els colors
Els colors no tenen molta relació amb el tema central però apareixien al material i vaig haver de buscar una manera de treballar-lo a classe: unes targetes amb els difernets colors i el nom en català.


Fitxes de treball a l'aula
A continuació us enllaço algunes fitxes per a treballar dins l'aula. El nivell és molt divers, així que adapteu el que necessiteu per als vostres alumnes.

- Relacionar objectes - nom (pròximament)
- Relacionar accions (pròximament)
- Prova de vocabulari

Al següent enllaç trobareu un recull de fulls per a treballar el vocabulari molt complet.

No hay comentarios :

Publicar un comentario

Un blog viu és aquell en el que es comparteixen experiències entre els seus lectors. M'encantaria llegir els vostres comentaris i suggeriments! Deixa el teu comentari!