El llibre del mes: "L'artesania de la comunicació"

10 abr 2017

Hooola a tots!

A dos dies de les vacances (a Balears el primer dia és el Dijous Sant), estreno una "nova secció" al blog: les recomanacions de llibres. Si una cosa mágrada, és llegir. M'encanta tenir les estantaries plenes de llibres i sóc feliç en una llibreria. Els compraria tots! Aquestes entrades seran una manera de recuperar la meva estimada biblioteca. La idea és que cada mes us recomani algún llibre interessant, ja sigui de didàctica, una novel·la o un llibre infantil que m'agradi especialment. 

Avui us vull mostrar un llibre que en el seu dia vaig odiar. Sí, odiar és la paraula que millor ho defineix. Si ho recordau, fa dos cursos vaig estar destinada a un EAP (Equip d'Atenció Primerenca), a Ciutadella. Va ser un curs dur. No puc dir que el disfrutès, sincerament. 

Recordo que el primer dia que vaig arribar a la seu, el director em va obligar recomanar llegir aquest llibre, l'Artesania de la comunicació" d'Isabel Ferrer. El que jo no sabia en aquell moment és que aquest llibre i el que en ell es diu m'acompnyaria com un mantra durant els 10 mesos i 2 setmanes de curs (sí, als EAP i als EOEP el curs acaba a mitjnas de juliol i això ho tinc gravat a sang). Així que vaig acabar fins els nassos del llibre de marres (i de tot el que tinguès relació amb l'EAP).

I us preguntareu, si tant el vas odiar, ara ens el recomanes? Doncs, si. Crec que no vaig ser totalment objectiva i que de les males experiències que vaig viure durant aquell curs, aquest llibre no en té cap culpa, sinó més aviat la persona que me'l va fer llegir. I he de dir que, vist en perspectiva, aquell curs vaig aprendre molt sobre el procés d'adquisició del llenguatge.

Així que, fa unes setmanes, en una de les meves visites a la llibreria aquest llibre em va cridar i no em va quedar més remei que comprar-lo. Em direu poma però sempre pens que jo no soc la que escull els llibres, són els llibres els que m'escullen a mi. L'he tornat a llegir, amb calma, sense presses, sense imposicions. El resultat és que aquest és un llibre magnífic, explica amb total clarper a que pares i educador poguem entendre millor com aprenen els infants a parlar i què em de fer nosaltres per facilitar aquest procés. L'autora ho fa de manera propera, amb exemples, partint d'aspectes bàsics com què entenm per comunicació i què necessita un infant per fer-ho, a la importància de la veu de l'adult i l'escolta en tot aquest procés.

És per tant, un llibre ideal pels mestres d'educació infantil i una recomanació també pels pares d'infants petits.

I amb això em despedeixo fins després de vacances amb un nou material per a descarregar.

Bones vacances a tots!

No hay comentarios :

Publicar un comentario

Un blog viu és aquell en el que es comparteixen experiències entre els seus lectors. M'encantaria llegir els vostres comentaris i suggeriments! Deixa el teu comentari!